Recenze: Act Of God – Dirty And Mean

Libereckou metalovou kapelu Act of God kterou lze bez pochyb řadit mezi špičku české melodické metalové scény, jsem poprvé viděl a hlavně slyšel hrát před dvěma roky na festivalu Benátská, do té doby pro mě byla tato partička velká neznámá. V nedávné době se mi do ruky dostalo jejich nové album které vyšlo na začátku března a proto jsem se rozhodl i přesto že nejsem žádný kovaný recenzent, podělit o své dojmy z pohledu řadového fanouška metalu.

Nové, v pořadí páté album nese název „Dirty And Mean“ a stejně jako jeho předchůdce „Deception of Freedom“ z roku 2016 je kompletně nazpíváno v angličtině. Placka představuje jedenáct skladeb na kterých se podíleli kytarista, zpěvák, skladatel a textař Martin Hrachovec a baskytarista Martin Hroněk u jedné ze skladeb text složila i vokalistka Anna Burianová.

Hned úvodní skladba „Black Forever“ zbystřila mé slechy a melodický power metal v podání vokalistky Anny Burianové proložený hlasem Martina Hrachovce mi v uších zněl velmi dobře a kopáky Petra Prskavce mě opravdu nakoply … u následující skladby „Dance On The Grave“ ale nastala změna která mě tak trochu srazila o několik stupínků níže, jakýchsi rapových výkřiků do neznáma v moderním metalovém pojetí tohoto songu jsem se tak trochu zalekl.

Vše ale napravila třetí skladba „Wild Card“ kde dominuje zpěv Martina Hrachovce, ta mi hodně připomněla klasický metal osmdesátých let (ihned se mi vybavila kapela Accept). Další svižná vypalovačka v podání Anny Burianové do které zasahuje i vokál Martina Hroněka „Bride of the Night“ dává jasně najevo, že se  jedná o různorodé album. Ten kdo si potrpí na metalové balady také nepřijde zkrátka, jednou z nich je místy svižnější song „Few Minutes“ ve které velmi příjemně zní křehký hlas zpěvačky.

U „Circles for Innocents“ si bez pochyb bude libovat ne jeden fanoušek metalu protože tato skladba má opravdu grády, přiostřený hlas Anny Burianové a doplňující nakřáplý řev Martina Hrachovce vše umocňují . Následuje další velmi dobře zpracovaná balada „Thank you for the Beads“ ve které Anna přehodila výhybku z přiostřeného hlasu na jemnější, ten se ovšem záhy vrátí do skladby „After Heroes“ kde je dosti znatelný.

Na začátku krátce poetická a vzápětí velmi živá skladba „Sunshine“,ve které za mikrofonem opět dominuje Anna Burianová je hodně na pohodu. Předposlední skladba nesoucí název alba „Dirty and Mean“ ve které Martin Hrachovec nešetří své hlasivky mě opět vrátila do osmdesátek. Album uzavírá skladba „Moonshade“ s lehce gotickým nádechem.

Seznam skladeb:
1. Black Forever
2. Dance on the Grave
3. Wild Card
4. Bride of the Night
5. A few Minutes
6. Circles for Innocents
7. Thank you for the Beads
8. After Heroes
9. Sunshine
10. Dirty and Mean
11. Moonshade

Sestava: Anna Burianová – zpěv, Martin Hrachovec – kytara, zpěv, klávesy, Tomáš Ráček – kytara, Martin Hroněk – baskytara, Petr Prskavec – bicí

8.3
Hodnocení

VERDIKT

Velmi propracované album které má co nabídnout a to ve všech směrech. Ve srovnání s dřívější tvorbu bych konstatoval, že album „Dirty And Mean“ je jednoznačně Top z dosavadní tvorby skupiny ACT OF GOD.

• SKLADBY 8
  • ZVUK 10
  • PŘEBAL ALBA 7