Pro znalé je Nita Strauss kytarová legenda epických rozměrů. Její jméno možná mnohým nic neřekne, ale nejznámější je jako vůdčí sekernice Alice Coopera.
Nedávno se také ujala kytarových povinností pro Demi Lovato. Méně známá je skutečnost, že se věnuje výuce hry na kytaru, má vlastní signature modely kytar Ibanez a samozřejmě má i sólovou kariéru.
Album „Call Of The Void“ navazuje na její debutové sólové album `Controlled Chaos‘, které vyšlo zhruba před pěti lety. Zatímco její první počin byl výhradně instrumentální záležitostí, zde můžeme slyšet progres a vyzrálost v písničkářství Straussové.
K tomu přispívá i chytré zapojení hostujících vokalistů do mnoha skladeb. Hvězdný seznam hostů zahrnuje Alice Coopera, Lzzy Hale, Anderse Friedena, Davida Draimana, Chrise Motionlesse, Alissu White-Gluz, Dorothy, Lilith Czar a Martyho Friedmana.
Skladba `Summer Storm‘ plná atmosférických efektů rozjíždí dění a od začátku je jasné, že nepůjde o žádnou obyčejnou záležitost, ale o vysoce energickou horskou dráhu plnou adrenalinové kytarové hry, která je technicky brilantní a plynulá.
Na `The Wolf You Feed‘ se podílí Alissa White-Gluz a je to metalový svátek se vším všudy a s úderným rytmem. Vokál White-Gluz tančí mezi hrdelním řevem a poločistým powerhouse.
Chris Motionless přichází na řadu s písní ´Digital Bullet´, která je dokonale přizpůsobena jeho vokálnímu stylu. Téma beztvářných otevřených útoků na internetu je zde středem pozornosti. Jako další přebírá štafetu Lzzy Hale a vkládá svůj jedinečný punc do hymnické, našlapané skladby `Through The Noise‘.
V instrumentální skladbě `Consume The Fire‘ Nita drtí a potápí se závratnou rychlostí. `Dead Inside‘ s vokálem Davida Draimana a říznou moderní elektronikou ukazuje jinou stránku jejího komponování.
Pochodová hymna `Victorious‘ na řadě má lehký, vzdušný atak jako pozadí krystalického vokálu Dorothy, který je čistý a zároveň si zachovává ostří. Skladba `Scorched‘ obsahuje krásné akustické intro, které přechází v dunivý kytarový zvuk, jenž splétá vynikající tónové vzorce a ilustruje techniku hry Nity Straussové, která srší citem z každého tónu.
`Momentum‘ rozhodně dostojí svému názvu, protože tento uši drtící opus zvyšuje počet tónů za sekundu na šílenou úroveň, když kytarový kouzelník kmitá po hmatníku nahoru a dolů. Agresivní vokál Anderse Fridena udeří stejně tvrdě jako zbytek skladby v `The Golden Trail‘, která v sobě ukrývá skvělý melodický refrén.
Asi nejkomerčněji znějící skladbou je `Winner Takes All‘, která obsahuje dunivé kytary, syntezátorové zvuky, vzletné sólové breaky a třešničku na dortu – zpěv Alice Coopera. V moderním symfonickém metalovém stylu se nese skladba `Monster‘ s vokálním talentem Lilith Czar, která je dalším vrcholem tohoto alba.
Poslední instrumentálka `Kintsugi‘ je pomalejší, bluesové číslo, které ukazuje, že Strauss je mnohem víc než jen metalová kytaristka. Tato náladová skladba je vznešená. Poslední skladba alba pokračuje v pomalém bluesovém duchu, ale k Nitě se přidává Marty Friedman z Megadeth.
Není absolutně pochyb o tom, že Nita Strauss od vydání svého debutového alba hudebně vyrostla a mohutně se rozvinula. Každá skladba je zde dobře promyšlená a ona maximálně využila dovedností, které každý z hostujících vokalistů přináší.
Ti, kteří ji znají, si album zamilují, a ti, kteří ho neznají, si určitě najdou něco, co je přiměje poslouchat dál. Zapamatujte si jméno, protože Nita Strauss je síla, se kterou se musí počítat!